تولید واگن مترو مردمان علامت از توان بالای علمی ایران است

مجتبی گلشنی روز پنجشنبه در گفت وگو با خیرنگار علمی ایرنا افزود: با مطالعه های انجام شده، سطح بصیرت فعلی تولید داخلی قطار مترو۳۳ درصد است که در نظر داریم با همکاری انبازی های دانش اساس و مراکز علمی و دانشگاهی عمق دانش بومی خود داخل این بن را تکثیر دهیم.

وی بیان کرد: در همین راستا با باهم اتحاد کردن های مختلف مذاکراتی انجام داده ایم و پیشنهادهای مختلفی نیز اخذ کرده ایم، درون دید داریم با جمع بندی مباحث علمی و اجرایی بتوانیم قطعات مختلف واگن شهری را تو کشور جغد سازی کنیم.

گلشنی با بیان اینکه درون شرایط خلق کردن شده اقتصادی برای کشور، مشارکت های دانش شالوده می توانند در ماخذ طراحی مدخل های متنوع واگن و همچنین جهیز رانش واگن مترو دستیار کنند، افزود: درون واقع سیستم رانش واگن های مترو پاره مهمی از حمل و نقل ریلی را به خود اختصاص می دهد که افزون بر ۳۴ درصد از قیمت یک واگن مترو به سیستم انگیختن آن ویژه دارد.

وی یادآور شد: البته فدایی از سرنوشت های ساخت واگن را به دلیل غیر اقتصادی بودن نمی توانیم در درون کشور تولید کنیم به همین قصد این اقلام باید از خارج کشور باخبر شود، درون همه جای دنیا این حکم بود دارد و اقلامی که صرفه و توجیه اقتصادی ندارد، از سایر کشورها تدارک می شود.

وی یادآور شد: درون چند روز گذشته با توجه بوسیله نبوغ داخلی، پیمان نامه ساخت یک رام قطار مترویی برای استفاده تو خطوط مترو و نیز تولید متراکم ۴۲۰ مایه واگن مترو، تو قالب یک کنسرسیوم بین معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، شهرداری تهران، جهاد دانشگاهی، صندوق نوآوری و شکوفایی و شرکت واگن سازی تهران وچند شرکت فعال در ماخذ واگن سازی منعقد شد.

گلشنی گفت: بعد از تولید این رام قطار متروی مردمان و عمل تست، درون تیرماه سال ۱۴۰۱ گواه تولید الحاق یک فرمانبردار ترن مترو بومی با ۸۵ درصد معرفت طراحی و ساخت برگ به قطار شهری خواهیم بود.